Fem frågor med vår konsultchef Anna

Anna

Vem är du?
Mitt namn är Anna Hammarberg och jag arbetar som konsultchef på Bemannia Care. Jag har arbetat med att rekrytera inom hälso- och sjukvården i snart fem år. I grunden är jag legitimerad sjuksköterska, vilket underlättar i mitt arbete då jag har en ökad förståelse för de olika situationer som kan uppstå ute på uppdrag.

Vilka är dina styrkor som konsultchef?
En av mina styrkor som konsultchef hoppas jag är min förmåga att stötta. Jag vill finnas för mina konsulter och jag vill att de ska känna att de kan ringa mig om de bara vill småprata eller kanske diskutera något som har hänt på arbetet. För mig är det viktigt med uppföljningar och att kontinuerligt höra efter hur det går, gärna över en fika eller en lunch. Givetvis utifrån hur konsulten själv önskar att ha det.

Hur skulle du beskriva att det är att jobba som bemanningssjuksköterska hos oss?
Hos Bemannia Care får du som bemanningssjuksköterska en och samma kontaktperson som lär känna dig och förstår vilken kompetens du har. På så sätt är det lättare att bli matchad till uppdrag utifrån önskemål och livssituation. Det ska vara flexibelt och utvecklande att arbeta hos oss då du som konsult kan välja hur, när och var du vill arbeta utifrån vad som passar dig.

Varför ska en konsult välja Bemannia Care?
Som konsult hos Bemannia Care omfattas du av kollektivavtal och erbjuds friskvårdsbidrag. Vi är medlemmar i Almega och betalar därmed försäkringar och pension till dig som anställd. Du har stora möjligheter att skräddarsy din karriär och få många nya kontakter ute på olika uppdrag. Du får dessutom en engagerad konsultchef som hjälper dig längs hela vägen, så att du helt kan koncentrera dig på ditt arbete.

Varför ska en vårdgivare vända sig till oss?
Vi försöker alltid tillgodose kundens specifika önskemål och strävar efter att på bästa sätt matcha en konsults kompetens och egenskaper till ett passande uppdrag. Sen tror jag även att kommunikation är en otroligt viktig del. Att alltid återkoppla till kunden i hela processen, oavsett vad det gäller. Kunden ska inte behöva stå ovetandes under lång tid, utan att det istället är en löpande dialog.

Läs mer om Bemannia Care här.